Caniquantel plus gel

Caniquantel® plus gel je širokospektrální antiparazitární přípravek ve formě gelu určený k preventivní a léčebné aplikaci u psů a koček, působí na oblé i na ploché červy.

Caniquantel plus gel

Caniquantel® plus gel pro psy a kočky

Přípravek je širokospektrální antihelmintikum určené k preventivní a léčebné aplikaci u psů a koček.
Široké spektrum antiparazitární aktivity přípravku pro psy a kočky navozuje kombinace praziquantelu a fenbendazolu.

Akutní toxicita praziquantelu i fenbendazolu je velmi nízká. Praziquantel narušuje permeabilitu stěn cyst trematod a cestod. Paraziti jsou likvidovány macerací.
Praziquantel je organizmem rychle absorbován, nejvyšší koncentrace je v séru prokazována za 30 - 60 minut. Je metabolizován v játrech a vylučován ledvinami. Poločas eliminace je 0,1 - 0,3 hodin.
Fenbendazol patří do skupiny benzimidazolů a působí interferenci při absorpci glukózy a její metabolizaci v glykogen. Po příjmu fenbendazolu parazitem dochází k likvidaci jeho energetického metabolizmu a navození neurotoxického efektu.

Maximální koncentrace fenbendazolu v séru zvířat je prokazována za 6 - 30 hodin. Za 10 - 27 hodin je eliminováno 50%. Oxidační metabolizmus fenbendazolu probíhá převážně v játrech, více než 50% je vylučováno trusem a jen malé množství močí.

Přípravek Caniquantel Plus gel je zvířaty dobře snášen a k účinnému působení na oblé i ploché endoparazity, je možné v rámci antiparazitárního programu odčervení, léčebnou či preventivní aplikaci opakovat podle potřeby.

Caniquantel® plus gel pro psy a kočky

Složení - (zpravidla) účinné látky:
Obsah v 1 ml: Praziquantelum 10,0 mg, Fenbendazolum 100,0 mg.
Složení - pomocné látky:
Silica colloidalis anhydrica, paraffinum perliquidum, dry aroma.

Indikace nebo použití:
Přípravek Caniquantel Plus gel je určen jako anthelmintikum proti endoparazitům psů a koček, jak plochých, tak oblých. Jde zejména o Toxocara cati (mystax), Toxascaris leonina, Uncinaria stenocephala, Ancylostoma tubaeformae, Trichuris vulpis, Echinococcus multilocularis, Dipilidium caninum, Taenia spp., Mesocestoides spp.
Jelikož u novorozených zvířat je první možností výskytu dospělé tasemnice až od třetího týdne života, je ošetření přípravkem Caniquantel Plus gel doporučeno až od tří týdnů stáří mláďat.

Kontraindikace:
Březost.

Nežádoucí účinky:
Nejsou známy.

Dávkování:
Doporučená dávka je 5 mg praziquantelu a 50 mg fenbendazolu na 1 kg ž.hm., tj. 0,5 ml gelu na 1 kg živé hmotnosti.

Podání aplikátorem opatřeným stupnicí: 1 dílek stupnice na 1 kg ž.hm.

Předávkování:
Případné předávkování přípravku může u koček navodit přechodnou nevolnost, zvracení nebo diareu. Tyto nežádoucí účinky vymizí po krátké době bez následků. Speciální léčba není nutná.

Způsob použití:
Perorální podání, v krmivu nebo přímo do dutiny ústní.
Zpravidla se léčba provádí jednorázově. V případě masivní invaze je možné léčbu provádět opakovaně ve třech následujících dnech. Při podávání přípravku není zapotřebí diety nebo hladovka.
V případě invaze škrkavek u mladých zvířat se nedosahuje úplného odstranění červů, proto se mohou tato stát zdrojem infekce. Z tohoto důvodu opakujte aplikaci ve třech následujících dnech.
Je-li prokázána echinokokóza, je nutné opakované podání přípravku z důvodu rizika nakažení člověka.

Balení:
Aplikátor z polyetylénu se stupnicí o obsahu 6 ml gelu.
(1 dílek odpovídá 0,5 ml = 0,48 g gelu)
6 x 6 ml.

Upozornění:
Po použití přípravku si umyjte ruce. Uchovávejte při teplotě od 15 do 25°C
Uchovávat mimo dosah dětí. Pouze pro zvířata. Nepoužívejte po uplynutí doby použitelnosti uvedené na krabičce.

použity materiály ÚSKVBL, Brno

Diskuze k Caniquantel plus gel