Milbemax

Milbemax® je antiparazitární přípravek pro psy, kočky, štěňata i koťata, účinný i proti dirofilarióze.

hmotnost včetně obalu kg

Milbemax®

Tablety pro psy ad us. vet. - širokospektrální anthelmintikum.
Milbemax je určen pro psy či kočky k ošetření smíšených invazí dospělců tasemnic (cestody) a hlístic (nematody) následujících druhů: - Cestody: Dipylidium caninum, Taenia spp., Echinococcus spp., Mesocestoides spp. - Nematody: Ancylostoma caninum, Toxocara canis, Toxascaris leonina, Trichuris vulpis, Crenosoma vulpis, Angiostrongylus vasorum, přípravek je indikován k redukci míry infekce. Přípravek lze použít rovněž k prevenci onemocnění dirofiláriózy (Dirofilaria immitis), jestliže je indikována i doprovodná léčba cestodóz.

Milbemax® je účinný proti 3. a 4. larválnímu stadiu, mikrofiláriím a do jisté míry i dospělcům. Podává se v dávce 0,5 mg účinné látky milbemycin oximu na 1 kg živé hmotnosti. Tato dávka je zajištěna při dodržení obecného schématu podávání přípravku Milbemax® dle hmotnosti psa či kočky. Preventivní účinek Milbemaxu před možnou infekcí dirofiláriemi je 4 týdny po podání.

Nežádoucí účinky

Ve velmi vzácných případech byly u psů po podání tohoto veterinárního léčivého přípravku pozorovány systémové příznaky (jako letargie), neurologické příznaky (jako je svalový třes a ataxie) a/nebo gastrointestinální příznaky (jako zvracení, průjem, nechutenství, zvýšené slinění).

Milbemax se může používat u chovných psů včetně březích a kojících fen.

Milbemax se podává v minimální doporučené dávce 0,5 mg milbemycin oxime a 5 mg praziquantelu na kg živé hmotnosti.

Způsob podání

Milbemax se podává perorálně jednorázově s potravou nebo po krmení.

Zvláštní opatření pro použití

Dle správné veterinární praxe je vhodné zvíře zvážit, aby byla zajištěna přesná dávka. Léčba psů s vysokým počtem cirkulujících mikrofilárií může někdy vést ke vzniku reakcí přecitlivělosti, jako jsou bledé sliznice, zvracení, křeče, ztížené dýchání nebo zvýšená salivace. Tyto reakce jsou spojeny s uvolněním proteinů z uhynulých nebo hynoucích mikrofilárií a nejde o přímý toxický účinek přípravku. Použití u psů postižených mikrofilaremií proto není doporučeno. V oblastech s rizikem dirofilariózy nebo v případech, kdy je známo, že pes v takových oblastech pobýval, doporučuje se před použitím Milbemaxu® konzultace s veterinárním lékařem, aby se vyloučila přítomnost současné invaze Dirofilaria immitis. V případě pozitivní diagnózy je indikována terapie proti dospělcům, dříve než se aplikuje přípravek Milbemax®. Invaze parazita Echinococcus představuje nebezpečí pro člověka. V takových případech je nutno dodržovat specifické předpisy léčby a postupy s ohledem na bezpečnost u lidí. Je nutno konzultovat tuto problematiku s ústavy parazitologie. Nebyly provedeny studie s velmi vysílenými psi nebo se zvířaty s vážně narušenými ledvinami nebo funkcí jater. Použití přípravku se pro tato zvířata nedoporučuje nebo jen po zvážení výše rizika nebo přínosu příslušným veterinárním lékařem. U psů do stáří 4 týdnů není invaze tasemnicemi obvyklá. Není proto zapotřebí ošetřovat zvířata ve stáří do 4 týdnů kombinovaným přípravkem. Rezistence parazitů vůči jakékoli skupině anthelmintik se může vyvinout po častém, opakovaném použití anthelmintika příslušné skupiny. Po manipulaci s léčivým přípravkem je nutno si umýt ruce. V případě náhodného pozření tablet, především dítětem, vyhledejte ihned lékařskou pomoc a ukažte příbalovou informaci nebo etiketu praktickému lékaři. Milbemax nesmí kontaminovat vodní toky, protože může být toxický pro ryby a další vodní organismy.

Skladování

Uchovávejte při teplotě do 30 st. C. Uchovávejte blistr v krabičce. Chraňte před světlem.

Varování

Pouze pro zvířata. Uchovávat mimo dosah dětí. Nepoužívejte po uplynutí doby použitelnosti uvedené na blistru a krabičce. Veterinární léčivý přípravek je vydáván pouze na předpis. Všechen nepoužitý veterinární léčivý přípravek nebo odpad, který pochází z tohoto přípravku, musí být likvidován podle místních právních předpisů.

podrobné informace o onemocnění známém jako “Srdeční červivost” - vlasovci psím - Dirofilaria immitis naleznete v našem článku Dirofilaria immitis

Diskuze k Milbemax