Profender

Profender pro psy je širokospektrální antiparazitikum ve formě tablet, je účinný proti všem důležitým oblým i plochým červům psů a jejich larválním stádiím při aplikaci pouze jedné dávky.

Výrobce: Bayer s.r.o.

ProfenderProfenderProfenderProfender

Profender® tablety pro psy

Unikátní kombinace dvou účinných látek
Emodepsid - Ověřená molekula používaná v přípravku Profender Spot-On pro kočky z nejmodernější třídy antihelmintik na bázi depsipeptidu.
Praziquantel - Zlatý standard proti plochým červům. Působí proti oblým i plochým červům s ověřenou účinností, včetně účinku proti larválním stádiím.

Výhody:

• Profender pro psy je účinný proti červům a jejich larválním stádiím při aplikaci pouze jedné dávky.
  • Unikátní kombinace – inovativní emodepsid a vyzkoušený praziquantel.
  • Širokospektrální antiparazitární přípravek proti endoparazitům: účinný proti všem důležitým oblým i plochým červům psů.
  • Účinnost proti larvální stádiím znamená méně larev, a tím i méně dospělců, což znamená méně vajíček, která se dostávají do životního prostředí.
  • Usmrcením larev se omezí poškození tkání hostitelského organismu.
  • Různé velikosti tablet zohledňují různou velikost psů a přípravek se proto pohodlně dávkuje.
  • K dispozici v příjemně ochucených tabletách ve tvaru kostičky s hovězí příchutí, které psi milují.

Profender® tablety s upraveným uvolňováním pro psy

Složení:
Profender® tablety pro malé psy: účinné látky: 3 mg emodepsidu a 15 mg praziquantelu.
Profender® tablety pro střední psy: účinné látky: 10 mg emodepsidu a 50 mg praziquantelu.
Profender® tablety pro velké psy: účinné látky: 30 mg emodepsidu a 150 mg praziquantelu.

Indikace:
Určeno pro psy, u kterých byla zjištěna smíšená infestace oblými a plochými červy (nebo kteří jsou v riziku jejího vzniku) následujících druhů:

• Oblí červi (Nematoda): Toxocara canis (dospělí červi, nedospělá stádia, L4 a L3), Toxascaris leonina (dospělí červi, nedospělá stádia, L4), Ancylostoma caninum (dospělí červi, nedospělá stádia), Uncinaria stenocephala (dospělí červi, nedospělá stádia), Trichuris vulpis (dospělí červi, nedospělá stádia).
  • Ploší červi (Cestoda): Dipylidium caninum, Taenia sp., Echinococcus multilocularis (dospělí červi, nedospělá stádia), Echinococcus granulosus( dospělá a vývojová stádia).

Kontraindikace:
Nepoužívat u štěňat mladších 12 týdnů anebo o hmotnosti pod 1 kg. Nepoužívejte v případě přecitlivělosti na některé složky přípravku či pomocné látky.

Nežádoucí reakce:
Žádné.

Dávkování:
Minimální doporučené dávky Profenderu jsou 1 mg emodepsidu/kg živé hmotnosti a 5 mg praziquantelu/kg živé hmotnosti, podle uvedené tabulky:

hmotnost psa Profender pro malé psy
1 - 1,5 kg 1/2 tablety denně
1,5 - 3 kg 1 tableta denně
3 - 4,5 kg 1 a 1/2 tablety denně
4,5 - 6 kg 2 tablety denně

hmotnost psa Profender pro střední psy
6 - 10 kg 1 tableta denně
10 - 15 kg 1 a 1/2 tablety denně
15 - 20 kg 2 tablety denně

hmotnost psa Profender pro velké psy
20 - 30 kg 1 tableta denně
30 - 45 kg 1 a 1/2 tablety denně
45 - 60 kg 2 tablety denně

Způsob použití:
Profender tablety mají masovou příchuť a psi je obvykle dobře přijímají bez dalšího krmiva. Aplikujte pouze psům nalačno. Například při aplikaci tablety ráno je doporučena hladovka v průběhu noci. Krmivo lze podat nejdříve 4 hodiny po aplikaci.

Předávkování:
Dočasné třesy svalstva, nekoordinované pohyby a sklíčenost byly pozorovány až po 5-ti násobném překročení doporučené dávky. U mdr1 mutantních kólií (-/-) je hranice bezpečnosti nižší než u obvyklé populace psů a občas je pozorován mírný přechodný třes svalstva a ataxie po podání dvojnásobku doporučené dávky. Příznaky samy vymizely bez jakékoli léčby. Krmení může zvýšit výskyt a intenzitu těchto příznaků předávkování a někdy může dojít i ke zvracení.

Pro zdraví psa, pro klid chovatele

Je důležité pravidelně odčervovat každého psa, aby se:

• Snížila kontaminace životního prostředí parazity. Kromě kontaminace půdy se mohou vajíčka škrkavek vyskytovat i na srsti psů.
  • Omezilo riziko infekce, zejména u malých dětí, starých lidí a všech oslabených jedinců, proto by se měli psi odčervovat několikrát ročně. Odčervování je pro ochranu psa i rodiny zásadní.

Nejen dospělý červ způsobuje problémy.

Také larvy mohou být příčinou onemocnění a různých poruch.

• Červi:
    • Únava, nauzea, zvracení, anémie, ztráta hmotnosti, nekvalitní srst, kožní změny či léze, enteritida, obstrukce střeva, průjem
  • Larvy:
    • Lokální záněty, gastritida, poškození jater, zápal plic a infekce

Tyto symptomy jsou obecně způsobovány parazitární infestací, i když tato diagnóza nemusí být ihned zřejmá.

Vývoj Toxocara canis

1) Líhnutí larev ve stádiu L3
Vstup do střevní stěny
Opuštění střeva, přenos krví do jater
(0. až 2. den)
Možná onemocnění: Lokální zánět a enteritida

2) Larvy ve stádiu L3 migrují do jater (2. až 4. den)
Jsou přeneseny krví do plic a začínají se svlékat do stádia L4 (přibližně 3. až 5. den)
L4 se dostávají do plic (5. až 8. den)
Dostávají se do průdušnice, odkud jsou vykašlány a opět polknuty (8. až 10. den)
Možná onemocnění: Poškození jater, zápal plic, sekundární plicní infekce

3) L4 se dostávají do střeva (přibližně 10. den) a začínají se svlékat do stádia L5/stádium nezralého dospělce (přibližně 10. až 16. den)
L5 se vyvíjí do dospělého jedince (přibližně 15. až 25. den)
Dospělci začínají snášet vajíčka (přibližně 32. až 39. den)
Možná onemocnění: Parazitární enteritida, průjem

Jedna dávka pro účinnou léčbu

Jak používat Profender tablety pro psy:

• U dospělých psů, 12týdenních a starších štěňat a štěňat o hmotnosti vyšší než 1 kg stačí pro účinnou léčbu pouze jedna dávka.
  • Vzhledem k farmakokinetickým vlastnostem by se měly tablety podávat před jídlem. Po podání by se mělo počkat s krmením minimálně 4 hodiny. Možný postup je nechat psa přes noc vyhladovět, ráno podat tabletu a odpoledne krmení.
  • Různé velikosti tablet umožňují, že dávkování je snadné u každé z hmotnostních kategorií psů.
  • Propagujte pravidlo čtyř odčervení za rok.

tablety lze snadno půlit

Maximální ochrana proti červům a larvám

Profender je účinný proti všem larválním stádiím Toxocara canis – nejčastějšímu parazitickému červu u psů.
Díky účinnosti proti larválním stádiím:

• Je nutná pouze jedna dávka.
  • Usmrcením larev se zabrání poškození tkání.
  • Méně larev znamená méně dospělců, a tím méně vajíček roznášených do okolí (čímž se zabrání kontaminaci životního prostředí vajíčky červů).

použity materiály společnosti Bayer

Diskuze k Profender